دانستنیهای جذاب

ساخت وبلاگ

دستور العمل خانگی کلوچه های نرم کاراملی با سیب را براحتی در منزل می توانید تهیه کنید که بسیار لطیف و خوشمزه است

زمان آماده سازی: 40 دقیقه زمان پخت: 22 دقیقه کل زمان: 1 ساعت 2 دقیقه

 

آموزش دستور العمل خانگی کلوچه سیب کارامل _ آمریکایی

مواد لازم : 16 عدد مینی یا 8 عدد بزرگ

1-1/2 فنجان آب گرم

4-1/2 فنجان آرد همه منظوره + 1 قاشق غذاخوری

1-1/2 فنجان سیب خرد شده

1/2 قاشق چایخوری دارچین

1/8 قاشق چای خوری جوز هندی

3/4 فنجان جوش شیرین

2 قاشق غذاخوری شکر

2 قاشق چای خوری 1/2 قاشق چای خوری مخمر خشک فعال 1 بسته

2 قاشق چایخوری نمک

6 قاشق غذاخوری کره ذوب شده

3 لیتر آب

1 زرده تخم مرغ + 1 قاشق غذاخوری آب برای شستشوی تخم مرغ

1 قوطی دولس دولچه (شیر تغلیظ شده )

نمک دریا درشت

 

دستورالعمل ها

آب ، شکر و نمک را در ظرف مخلوط کن برقی یا دستگاه خمیر ساز بریزید و مایه مخمر را روی آب بپاشید وگذاشته تا 5-10 دقیقه عمل کند.

با استفاده از قلاب خمیر ، آرد و کره ذوب شده را اضافه با سرعت کم به مخمر اضافه و مخلوط کرده تا خوب مخلوط شوند. بعد سرعت را کم کرده و حدود 5 تا 6 دقیقه هم زده تا خمیر یکدست و صاف شود به سرعت متوسط ​​تغییر دهید و ورز دهید تا خمیر یکدست شود و خمیر را از کاسه برداشته ، توی کاسه را با اسپری روغن چرب کنید ، سپس خمیر را دوباره در کاسه قرار دهید ، روی آن را با پلاستیک بپوشانید و تقریباً به مدت 1 ساعت یا تا زمانی که اندازه خمیر دو برابر شود ، در یک مکان گرم قرار دهید.

در همین حال ، سیب ها را به صورت تکه های کوچک پوست کنده و خرد کنید ، سیب ها را با دارچین ، جوز هندی و 1 قاشق غذاخوری آرد با هم ترکیب و بعد از دو برابر شدن خمیر ، سیب ها را داخل خمیر ریخته و ورز دهید تا مخلوط شوند.

فر را با حرارت 450 درجه فارنهایت و 225 گرم سانتیگراد گرم کنید. توی سینی را 2 ورق پوستی پهن کرده و با کمی روغن چرب کنید، کنار بگذارید.

 3 لیوان آب و جوش شیرین را در قابلمه بریزید و روی حرارت کم گذاشته تا بجوش بیاید

در این فاصله ، خمیر را روی سطح کار کمی آردپاشی شده قرار داده و به 8 قطعه مساوی یا 16 قطعه کوچک تقسیم کنید . روی یک سطح کار را با اسپری کمی چرب کرده و هر قطعه از خمیر را به یک طناب 24 اینچی پهن کنید و در حین کار ممکن است سیب های خرد شده از خمیر بیرون بزند ولی نگران نباشید چون در حین رول کردن خمیر دوباره ترکیب خمیر میشوند.

خمیر را به شکل طناب U شکل درست کنید. انتهای آن را گرفته و دو بار از روی هم عبور کرده و پایین U را فشار دهید تا خمیر فرم بگیرد و روی ورقهای روکش شده با پوست قرار دهید. ادامه مطلب...

 

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : کلوچه سیب, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1399 ساعت: 18:00

حل مشکل اضطراب

مشکل اضطراب

بعضی از موارد اضطراب ها اصولا بیماری نیستند و بدون نیاز به پزشک می تواند درمان شود.به این موارد،اضطراب طبیعی می گویند که طی آن اضطراب به خوبی توسط بیمار کنترل و برطرف می شود. 

اضطراب طبیعی می تواند با روش هایی از قبیل حمام گرفتن به مدت طولانی،تنفس عمیق،صحبت کردن با شخصی مورد اعتماد،استراحت در یک اتاق تاریک و... تحت کنترل درآید.

مهم ترین راه هایی که برای پیشگیری از اضطراب و درمان آن وجود دارند عبارتند از:

افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس بالا باعث می شود تا بدن بتواند از حداکثر از نیروی خود برای مقابله با استرس استفاده کند برای این کار:

_نظر متعادلی نسبت به مردم پیدا کنید.

این دو نکته را ضمن برخورد با مردم در نظر داشته باشید،اول این را به یاد داشته باشید که هر انسانی مهم است ولی این را هم بدانید که شما نیز مهم هستید.

پس هنگامیکه شخص دیگری را ملاقات می کنید،این فکر را مدنظر داشته باشید که هر دوی ما مهم هستیم که داریم راجع به منافع مشترک خود گفتگو می کنیم.

_همیشه در ردیف های جلو بنشینید.

_نگاه کردن به چشمان دیگران را تمرین کنید.

_سرعت راه رفتنتان را بیست و پنج درصد تندتر کنید.

_بلند و جدی حرف زدن را تمرین کنید.

_اقدام،ترس را از بین می‌برد.

_ترس خود را مهار کنید و سپس دست به اقدام موثر بزنید.

_هر روز سعی کنید که فقط افکار مثبت را در بانک حافظه خود بگذارید.

_مردم را درست بشناسید.

_کارهایی را انجام دهید که وجدانتان می گوید درست است.

_به خودتان عشق بورزید.

_خود را تشویق و ستایش کنید.

_احساس گناه بزرگ ترین مانع است.

_تفکر مثبت داشته باشید.

_در پی کسب موفقیت،هر چند کوچک باشید.

_همیشه تبسم بر لب داشته باشید.

_حالت افراد موفق را به خود بگیرید.

_خود را به دیگران وابسته نکنید.

_به دیگران کمک کنید.

عدم گوشه نشینی و اجتماعی بودن

هنگامیکه افراد دچار فشار روانی می شوند،به طور غریزی از صحنه عمل و اجتماع کنار کشیده و به گوشه ای پناه می‌برند،درحالیکه گوشه گیری باعث تشدید استرس می شود.

ارتباط با افراد و دوستان،به خصوص کودکان که می توانند فرد را شاد کرده،و باعث فراموش شدن نگرانی حتی برای مدتی کوتاه می شود.

اندیشیدن به زمان حال

اندیشیدن به زمان حال و کنار گذاشتن رویاها و آرزوها برای موقعیت های مناسب تر آرامش ذهنی را افزایش می دهد.همچنین مشغول کردن ذهن به کاری که در حال انجام است و فکر نکردن به زمینه های اضطراب زای آن بسیار موثر است.

کسب اطلاعات در مورد شرایط تنش زا

بی اطلاعی از موقعیت فشارآور باعث استرس و اضطراب بیش تری در افراد می شود.

کسب آگاهی و اطلاع از شرایط و مواردی که فرد با آن مواجه خواهد شد سبب می شود که کمتر دچار نگرانی و دلواپسی گردد.

به طور مثال در جريان گذاشتن بیماران از نحوه عمل و دردهای پس از آن باعث می شود تا آنان کمتر دچار اضطراب شوند.

خندیدن

خنده از سالم ترین راه های جلوگیری از فشار روانی است.به هنگام خنده هورمونی ضد درد در مغز آغاز می‌شود و میزان هورمون های استرس زا در خون پایین می آید.

می توانید از روش خنده درمانی استفاده کنید یا به موضوعات طنز بخندید و با تماشای فیلم های کمدی خود را سرگرم سازید.

ابراز هیجان بر روی کاغذ

فهرستی از ذهنیات خود بنویسید و آن ها را چک کنید و مواردی که باعث اضطراب در شما می شود را از لیست خود حذف کنید.

نوشتن ساده هیجانات و احساسات بر روی کاغذ موجب تسکین فشارهای روانی ناشی از رویدادهایی چون از دست دادن شغل،مشکلات خانوادگی و... می شود.

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : اضطراب, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 154 تاريخ : يکشنبه 27 مهر 1399 ساعت: 21:37

اخرین تحقیقات طبی ثابت کرده است که عسل خواص مهم طبی دارد و در درمان بیماری های جهاز هاضمه ،جهاز تنفسی،قلب و اعصاب معجزه می کند.

همچنین ثابت شده است، که زهر زنبور عسل در معالجه رماتیسم و بیماری های ورم اعصاب و درد اعصاب و موم عسل در تهیه بعضی مرهم ها و شمع ها مورد استفاده قرار می تواند گرفت.

خواص عسل

عسل نه تنها خوش مزه و مغزی است بلکه به علت داشتن ترکیبات شیمیایی مخصوص می تواند، در درمان بسیاری از امراض مورد استفاده قرار گیرد.

بذر البنگ،شوکران،گل پنجه علی،و خرزهره اگر چه جزو گیاهان سمی اند ولی عسلی که مگس نحل هز گیاهان مزبور تهیه می کند برای بشر مضر نیست.

 

یگانه سمی که عسل تهیه شده از آن انسان را مسموم می کند.نهالی است موسوم به chama edaphne calyeulata moench ،این نوع عسل اگر چه برای انسان ها مضر است و خوردن آن عوارضی مانند،قی،سرگیجه،و درد شدید معده ایجاد می کند،در خود زنبور عسل کوچک ترین تاثیری ندارد،بطوریکه می تواند غذای زمستانی او قرار گیرد.

خواص ضد باکتری عسل

عسل چنانچه خوب نگهداری شود،برای مدت طولانی سالم باقی می ماند.به همین سبب بود که مصریان قدیم و یونانی ها مردگان خود را با عسل مومیایی می کردند.

یکی از پزشکان قرن ۱۲میلادی،یعنی عبداللطیف در یکی از اهرام غزه در یک تابوت ممهور،جسد یک طفل مصری را پیدا کرد که با عسل مومیایی شده بود.

اسکندر مقدونی هم پس از اینکه در بابل به جهنم رهسپار شد،جسدش با عسل مومیایی شده و برای تدفین به پایتخت مقدونیه حمل گردید.

یونانیان و رومیان قدیم به خواص آنتی بیوتیک عسل پی برده بودند و برای حفظ و نگهداری غذا و جلوگیری از فساد و عفونت از آن استفاده می کردند.

ترکیبات شیمیایی عسل و ارزش غذایی آن

درسال ۱۸۹۳ آنجلو موسو به اثبات رساند،که شکر تاثیر فوق العاده در کاستن خستگی انسان دارد،هارلی به این حقیقت پی برد،که روزهایی که ۵۲۵گرم شکر می خورد ظرفیت او برای کار و فعالیت

به مقدار ۶۱،الی ۷۶درصد،رو به افزایش است.

تجربه های علمی هم نشان داده است که قهرمانان ورزشی می توانند،با مصرف شکر به مقدار زیاد قدرت بیشتر کسب کنند و با زحمت کمتری پیروز شوند.

ولی شکر نیشکر و چغندر و گلوکز به روش دیگر در ارگانیسم انسانی جذب می شود،گلوکز بدون تغییر شکل دادن مستقیما داخل خون می گردد،به همین جهت گلوکز را می توان از طریق ورید تزریق کرد حال آنکه شکر باید اول در جهاز هاضمه تجزیه شود،و بگلوکز و لوولز مبدل گردد.

تا بتواند در خون راه بیابد.چون عسل مرکب از گلوکز و لوولز خالص است،به همین جهت خیلی زود،هضم و جذب می گردد.علاوه بر مواد قندی عسل حاوی مواد مغزی دیگری است که برای تقویت سلول ها بسیار لازم و مفید است،عسل حاوی مواد تخمیری قابل حل زیر نیز میباشد.

Diastases،invertase،catalase

عسل حاوی املاح معدنی از قبیل کلسیم،سدیم پتاسیم،آهن،فسفر،سولفر،نمک های ید،منیزیم،منگانز،آلومینیوم،کرومیوم،مس،لیتیم،نیکل،سرب،زینک،اسمیوم،تیتانیوم،و سلیکن میباشد.

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : عسل ,بیماری ,درمان, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 21 مهر 1399 ساعت: 19:04

فرهنگ، تمدن، آداب و رسوم و تاریخ کوهدشت لرستان

معرفی فرهنگ آداب و رسوم و تاریخ کوهدشت لرستان

کوهدشت محل اقامت کاسیت ها ، یکی از مردم باستان کوه های زاگرس بود. شهر کوهدشت تمدنی به قدمت مفرغ و اصالتی چون ریشه بلوط های تندیده در زاگرس شکوه اساطیر اینجا برپاست. لرستان جایگاه آثار باستانی و تاریخی فراوانی است که می‌توان آن‌ ها را به سه دوره پیش از تاریخ، دوره ایران باستان و دوره اسلامی تقسیم کرد. یافته‌ های پیش از تاریخ لرستان، بیشتر شامل نقاشی‌ ها، کنده‌ کاری‌ های غارها، سفالینه‌ ها و اشیای مفرغی هستند.

این منطقه خاک آهکی و رسی دارد و گندم، جو، برنج، ذرت، چغندرقند، نخود، عدس، کلزا، سبزیجات، محصولات جالیزی، میوه جات سردرختی از قبیل انار، سیب، انگور، هلو، شلیل، انجیر و زردآلو، توت از مهم‌ترين محصولات کشاورزی و باغی این شهرستان است. ساکنان آن به روش‌های سنتی به دام‌داری نیز می‌پردازند. این شهرستان وضع اقتصادی نسبتا مناسبی دارد و محصولات كشاورزی و دام‌داری آن به مناطق دیگر نیز صادر می‌شود.

مردم‌شناسی

مردم این شهر مسلمان و پیرو مذهب شیعه یا اهل حق هستند. طایفه و تیره‌های گوناگونی در این شهر زندگی می‌کنند. مردم این شهر به گویش‌های مختلف لری و لکی‌‌ زبانی صحبت می‌‌کنند. امرایی، گراوند و آزادبخت مشهورترین این طوایف هستند. کوهدشت بطور غیر رسمی به لکستان مشهور است. شال، ستره،‌ کلاه نمدی، کپنک فرجی،‌‌ گیوه‌ و چوغا لباس محلی مردان لر را تشکیل می‌دهد. جومه،‌ کلنجه، تره و گل ونی، پوشاک زنان لر را شامل می‌شود.پوشاک مردان لک نیز شامل کلاه،‌ سِتِره،‌ شال،‌شاوال، گیوه،‌ قوه و چوخه است. زنان لک نیز از هَراتی یا گُلوَنی یا لَچِک ( نوعی روسری)، کِراس، کُلنجه یا سرداری و لرزونه استفاده می‌کنند.

صنایع دستی

صنایع دستی هر منطقه خبر از ذوق و هنر و سبک زندگی اهالی آن منطقه می‌دهد. ورشوسازی،‌ جاجیم، نمدمالی، حصیر و گیوه از صنایع دستی استان لرستان محسوب می‌شود.

سوغات

عسل، روغن حیوانی،‌ کاک،‌ شیرینی آردی، نان ساجی،‌ کلوچه‌ی بروجردی،‌ سمنوی بروجرد و انواع حلوا‌ از سوغاتی و خوشمزه‌های استان لرستان است.

جاذبه‌های گردشگری

تنگ شيرز، منطقه جنگلی بلوران،‌ منطقه سد هاله از دیدنی‌های طبيعی محسوب می‌شوند.

معبد سرخ دم لكی، معبد سرخ دم لری، قلعه كوهزاد (وزنيار)، قلعه زاغه (زاخه)، قلعه كورگان كوهدشت،‌ قلعه منيژه كوهدشت،‌ قلعه چنگری،‌ غارعالی آباد، غار مير ملاس،‌ نقوش صخره‌ای هوميان و مير ملاس و غار بت خانه از جمله این آثار هستند.

 

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : کوهدشت,لرستان,گردشگری,صنایع دستی, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 6 مهر 1399 ساعت: 18:20

معرفی  فیلم سینمایی کره ای انگل Parasite برنده جایزه اسکار 2020

فیلم کره ای Parasite 

چندین دهه است که سینمای کره از نظر تولید محتوای بی نظیر و قابل توجه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در این عصر طلایی سینمای کره جنبی ، چندین کارگردان برای تولید این جنبش و دوران تولید آثاری ایستادند که برای پیشکسوتان سینما حرف های زیادی برای گفتن دارد.

معرفی و نقد فیلم سینمایی انگل Parasite برنده جایزه اسکار 2020

مقاله مشابه:تحلیلی بر فیلم چاقوها بیرون (Knives-Out) ساخته ی رایان جانسون

شاید یکی از بهترین های این گروه از کارگردانان کره جنوبی بدون شک بونگ جون هو باشد ، مردی که با فیلم های به یاد ماندنی مانند Memories Of Murder و The Host خود را میخ زده است. قویترین ممکن را در خاطرات دوستداران سینما زده است.

اکنون ، پس از دو سال و تجربه اوکجا با یک تیم آمریکایی ، او به ریشه های خود و کشورش بازگشته است تا یک داستان شخصی تر و بونگ جون هو ایجاد کند.فیلم سینمایی Parasite جدیدترین ساخته این کارگردان خوش ذوق و شیک است که در جشنواره فیلم کن سر و صدای زیادی به پا کرد ، صدایی که برای او تعجب آور نیست ، اما برای ما ، طرفداران و طرفدارانش ، اعلام همکاری مجدد او با بازیگر علاقه او ، Kang-Ho Song ، که به عنوان کار امضای وی در نظر گرفته شده است ، خبر بسیار خوبی بود. مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو ، آلفرد هیچکاک و جیمز استوارت ، کریستوفر نولان و مایکل کین و بسیاری دیگر ، همکاری های موفق بسیاری در تاریخ سینما داشته اند. بونگ جون هو و کونگ هو سونگ بدون شک در این رده قرار دارند و مطمئناً به خاطر خوبی هایشان در کنار بزرگان تاریخ سینما در سالهای آینده از آنها یاد می شود.

 

مقاله مشابه:نقد و بررسی فیلم سینمایی در انتظار بربرها با بازی جانی دپ

 

اما بیایید سراغ خود فیلم برویم ، آیا پارازیت می تواند موفقیت های قبلی بونگ جون هو را تکرار کند؟

اگر بله ، آیا به اندازه کارهای قدیمی او به یاد ماندنی است یا خیر؟

در بحث کلی فیلم کره ای Parasite  ، لازم است ابتدا به داستان و مضمون آن برسیم. داستان از آنجا آغاز می شود که بیننده برای اولین بار با خانواده های نسبتاً فقیری آشنا می شود ، به نظر می رسد هیچکدام تلاش زیادی برای برون رفت از این شرایط ندارند. گویی سرنوشت خود را پذیرفته اند. ناگهان ، طبق معمول ، ابتدا سوراخ خود را به پسر خانواده ، کی وو نشان می دهد. به دلیل عزیمت بهترین دوست کیو برای خدمت سربازی (کره جنوبی ، مانند ایران ، پسران مشمول چهار سال خدمت سربازی هستند) ، به وی پیشنهاد می شود تا بازگشت دوستش به یک دختر دبیرستانی که در یک خانواده ثروتمند زندگی می کند ، آموزش دهد. اینجاست که اتفاقات فیلم شکل می گیرد. از آنجا که دوست ندارم داستان فیلم را در نوشته هایم برای خواننده فاش کنم ، سعی می کنم کمتر به اصل و جزئیات مهم داستان اشاره کنم و بیشتر مسائل و نکاتی را که در اطراف داستان وجود دارد بررسی کنم ، اما اگر در این مورد حساس هستند ، می توانید چند پاراگراف بخوانید. رهبر را نادیده بگیرید.

در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنم که ، مانند هر منطقه از فرهنگ سینما در سراسر جهان ، سینمای کره جنوبی نیز دارای ویژگی ها و ویژگی های خاص خود با همتایان خود است ، یکی از بزرگترین ویژگی های این سینما بسیار شگفت آور و در عین حال داستان منطقی و غیر منطقی پیچ و تاب می خورد. بخشنده است. ویژگی دیگر این سینما شوخ طبعی مناسب ، نامحسوس و دلربا است که سعی می کند به شما هشدار دهد که مانند زندگی روزمره ، گاه و بیگاه ، وقایع در بدترین شرایط خنده دار و غیرقابل درک می شوند. ادامه مطلب...

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : فیلم,سینمایی, اسکار, 2020 ,باراسایت, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 1 مهر 1399 ساعت: 18:36